Sunday, July 19, 2009

EFFORTS FOR LIFE PLEASURES?HOW MANY OF U TRIED AND HOW MANY OF U TRYING?


lihat gambar di atas?berapa ramai di antara anda yang sanggup duduk kaku di atas bucket berjam jam?menadah bekas duit di hadapannya dan mengharapkan akan ada yang mengisi duit ke dalam bekas duit tersebut?any? dan kalau berjalan jalan sekitar kawasan masjid india/jalan Tunku Abdul Rahman,pernah tengok mana mana pak cik,mak cik yang kurang kemampuan,jual kerepek,tisu,main piano,main kompang,menyanyi?pernah?apa pandangan anda?senang nak cari duit?tapi persoalannya dari perspektif saya bukanlah amaun duit yang individu individu ni dapat,tapi saya hormat kepada usaha,effort yang mereka lakukan untuk duit dan mungkin life pleasures(mungkin)

lokasi gambar adalah berdekatan stesen monorail bukit bintang,my most favourite spot in KL(syurga t-shirt).saya pada masa itu dalam perjalanan dari Pavillion KL bersama dengan Aneth Athea,out for a kill menghantar dokumen tajaan program.penat setelah seharian out for a kill.I saw this pak cik in ROTTW before.tak sangka saya dapat jumpa dengan bare eyes.thank god.ooo.macam ni rupanya.unik.cara mencari duit yang cukup unik pada saya.

sazwan sahar:uuuu..pak cik ni
aams:ugaga ugaga (tak ingat aams cakap ape)
orang sekeliling 1:orang ke patung tu?
orang sekeliling 2:patung!
sazwan sahar: huh bangap!orang ngan patung pun tak tau beza
sorang budak yang tak puas ati,nak test patung ke orang rush ke arah pak cik tu and pushed him.terganggu kejap pak cik tu.sambil mengeluh.nak kejar tak dapat la,pak cik tu kan dah jadi patung.
sazwan sahar:kesian pak cik tu(sambil nengok budak yang dah siap gelak gelak coz puas hati dapat buktikan yang pak cik tu manusia).huh!(tak puas hati)
pak cik back to his position again,and jadi patung balik.

then,sebagai kenangan i take a few pic or this pak cik,and i like this pic.orang sekeliling hadiahkan khas angle dan pak cik ni untuk saya.thanks people.dan tadaa!!
memang kuat semangat pak cik ni nak carik duit.sanggup duduk kat situ berjam jam atas bucket beliau,kaku,menjadi perhatian,dan macam macam lagi.effort yang besar berbanding dengan pendapatannya yang berapa lah sangat.mungkin jugak pak cik tu nak dapatkan duit dengan cara yang paling puas hati untuknya.tapi,at least pak cik tak mengemis kan?i salute u pak cik.maybe one day i should be another silver man,and sit beside u pak cik,dont worry,all my money is yours,i just wanna feel the pleasure.....(kalau ada mama silver,we will be A HAPPY SILVER FAMILY.dont u think bout it pak cik?).

lay down 4 money.its real hard.its pak cik story,and this my story.i've worked as a cleaner for nearly half year.rezeki di situ kan.luckily,i saya berjumpa dengan some people yang sebaya,sama umur have the passion in doing this.i got the work at the airport.dekat dengan rumah.cleaner?siapa sangka kan,boleh dapat kerja macam tu.beberapa minggu start bekerja memang malu yang teramat.yea,muka muka kami la yang start kerja pukul lapan pagi.wipe cermin.polishing the floor,mop jamban,panjat tangga dan bersihkan dalam 10 tiang tiang sekitar balkoni lapangan terbang,bersihkan jamban,seluk lubang jamban(saya terus demam esoknya),wipe lif,bawak cangkul dalam bangunan lapangan terbang(ganas) dan macam macam lagi perkara perkara yang tak terduga dek akal.ye,itu die cara cara nak carik duit ye! memang ramai yang memerhati.dan kalau saya di tempat yang memerhati,saya mungkin akan bertanya perkara yang sama(mungkin mereka tanya):THEY ARE YOUNG,WHY THEY WANNA DO THIS KINDA JOB?jawapan saya senang,mungkin ini juga jawapan THE SILVER MAN:life pleasure. i take the road less taken. saya dapat banyak pengalaman yang orang lain tak mungkin dapat di tempat yang mereka berada pada masa itu.saya dapat tengok hakikat hidup manusia.mereka tak akan pandang sebelah mata sekalipun pada seorang cleaner,mereka tak akan hormat pada seorang cleaner,coz kami kerja dengan darjat yang rendah pada pandangan mereka.i felt that man.manusia manusia.saya bertuah sebab dapat tengok semuanya.at least saya dapat belajar susah before akan jadi jutawan suatu hari kan.yeah,saya dah start dari bawah years ago.saya tahu apa orang orang yang pada pandangan mata kasar manusia kerja dengan serendah rendah kerja mahu dan rasa.walau tak semua,tapi saya tahu sedikit.itu lebih bermakna daripada tak pernah tahu apa apa bukan.dan yea,mak saya setia menanti saya pulang bekerja di rumah.thanks a lot mum!dulu saya lakukan semua untuk life pleasure,dan sekarang saya masih lakukan banyak perkara dalam hidup saya semuanya untuk life pleasure.saya mahu memberi sebnyak banyaknya before my eyes shuts forever,dan saya boleh mati dengan tersenyum sebab saya tak sia siakan hidup saya.so.appreciate hidup anda ya,dan banyak banyak lah memberi ya.

wit luv and passion

achmad shazwan

No comments:

Post a Comment