Wednesday, July 1, 2009

UNTUK PUAN SALMIAH ABDULLAH

masalah datang lagi.sebenarnya saya sedang dilanda masalah.yang bagi saya sangat sulit nak selesaikan dalam waktu sekarang.saya define masalah sebagai satu perkara yang mengahalang saya untuk bergerak dalam landasan yang sepatutnya dan dalam landasan yang saya suka.bingung bingung bingung.yang mana memerlukan saya untuk buat kerja extra.bukan saya tak willing nak buat,tapi sepatutnya ada perkara lain yang saya sepatutnya saya lebih fokus.saya mempersoalkan,tapi penyelesaian apa yang saya boleh fikir:BUAT DAN TELAN. buat dan telan yang mana saya terpaksa menyusahkan orang lain atas perbuatan saya.huh......memang menyegankan dan menyerlahkan keDUNGUAN....kadang kadang.ya.BUAT DAN TELAN.it's already three days,three nights.sorry brother.mungkin atas kesilapan saya masa lalu.memang kena BUAT DAN TELAN.when i didnt show my commitment,you know what it means.....fullstop.susunan frasa frasa di atas sebagai mukadimah kepada penulisan seterusnya.
=) mak call pagi tadi.lebih kurang dalam jam 11 pagi.dalam perjalanan nak beli barang nak buat niaga.mak tanya pasal motor yang saya suarakan nak beli.mak offer duit nak beli,but i said:NO BIG MATTERS MAK,TAK JADI NAK BELI.ada Q & A sessions sekejap.and at last saya hanya katakan,TENGOK LA DULU,NAK BELI atau TIDAK. on the way to office,someone give me a good offer regarding the motorcycle.which saya sangat sangat happy.i called mak. telling the story.hehe.my mak sounds happy.directly,saya luahkan pasal masalah saya.which,sepatutnya saya boleh luahkan awal awal lagi.after talking long with mak,phew...rasa sangat sangat lega.alhamdulillah.which my mak offer her help.which,saya rasa,mak takkan dapat apa apa faedah pun daripada offernya.sebak sekejap.maybe(saya gunakan MAYBE,walaupun saya tau mak maksudkannya) mak simpati.aku pun rasa sangat sangat terbeban.bagitau mak just sebagai expression,tak sangka mak akan offer her help sampai macam tu.thank you so much mak.cukup dengan cerita hari ni

sejak saya budak lagi,saya tiada hubungan yang baik sangat pun dengan mak saya. and ada satu masa,mak tunjukkan macam mak sangat benci sangat.so sad...but i know mak still loves me.and hubungan dengan mak hanya baik selepas tingkatan lima.saya dah bazir masa 17 tahun,yang mana saya boleh jalin hubungan yang sangat baik dengan both of my parents.rugi...rugi...yang pada satu hari saya fikir balik,SAYA KENA JADI ANAK B4 MAK SHUTS HER EYES FOREVER,TAKUT TAK SEMPAT.saya start perlahan lahan.and saya dah boleh bercerita dengan mak berjam jam di meja makan.thank god coz bagi hidayah.thanks thanks thanks.....
hari ni satu julai,which saya dah roll for two months di kampus. rasa tertekan kejap.and phrase from ABANG WAN: jadi pemimpin pelajar bukan alasan untuk tidak balik ke rumah pada cuti semester.rasa tertampar kejap.terus teringat mak kat umah.anda tau apa yang saya rasa.....(mak sebenarnya dah tanya saya balik ke tidak cuti sem,even saya dah bgtau berbulan bulan yang lepas,every month.) so sorry mak.few months je lagi.and all is over,balik ke tempat lahir semula.few months!!!!!
kalau tengok balik pengorbanan,memang tak dapat dikira.so hargai ibu anda,BZ SANGAT SAMPAI TAK INGAT RUMAH???renung renungkan.satu soalan tamparan untuk diri sendiri juga.so,everything,ingat MAK ANDA.MAK ANDA IS THE BEST CREATURE IN THE WORLD.THANK YOU PUAN SALMIAH ABDULLAH.

=)semoga bakal wife saya juga akan jadi seorang ibu yang baik.
(perkara yang saya rasa saya dah layak fikir)

credits: inspirational saiful nang

1 comment:

  1. copy semule..

    semoga bakal wife saya juga akan jadi seorang ibu yang baik. (perkara yang saya rasa dah layak fikir)--> dh layak fikir ker??!!

    hehehe....

    ReplyDelete