Saturday, July 11, 2009

i go by the name of Sazwan Sahar.......

(i googled this pic)
nama Sazwan,ayah dan mak yang bagi.dan saya tau nama tu dapat dari dalam sebuah buku:NAMA NAMA ISLAM(lebih kurang macam tu la bunyi nya).dan semua nama 3 orang adik beradik saya yang lain,dapat dari buku tersebut.ehehehe.achmad shazwan bukan ye,tu nama pena semata mata.and,i ever asked my father berbelas belas tahun yang lepas


sazwan sahar:pak,kenak nama orang sik ada huruf "Y".kenak nama dalam buku tok ada "Y"?

translation :ayah,knp nama orang takda huruf "Y",dalam buku ni ada?
(bertanya coz nama dalam buku SYAZWAN bukan SAZWAN)


mr Sahar :sazwan kan senang mok nyebut.mun ada "Y" susah mok nyebut.bebelit lidah.
SYAZWAN,SYAZWAN......

translation :sazwan kan senang nak sebut.kalau ada "Y" susah nak sebut.berbelit lidah
SYAZWAN SYAZWAN......(ayah saya menyebut SYAZWAN dengan
gaya sebutan yang konon konon susah.....adoyai!)


sazwan sahar :syazwan (saya try sebut balik dengan makhraj dan tajwid yang betul.tak susah
mana pun)


dan beberapa persoalan lagi yang ditanyakan dan berjaya dijawab dengan penuh helah.adoh adoh!dan saya rasa saya tak boleh nak buat apa apa,coz saya tak rasa tindakan untuk ke jabatan pendaftaran negara boleh dibuat pada ketika itu semata mata nak tambah "Y" pada nama =)


anything,anyhow,after decades.nama Sazwan sahar dah jadi nama yang sangat sangat sinonim dan lekat dan ada "spirit" nya sendiri pada saya.as,i pronounced myself "SAZWAN SAHAR".

before,i was ashamed of this name.maybe because it's too short,no ahmad(or achmad) ,or muhammad,or nor or wuteva name it could be.and today..yeah....no shame!

it will be known.and will be a BRAND!HOPEFULLY!THANKS YEAH!KEEP CALLING ME SAZWAN SAHAR....(DONT EVER FORGET "SAHAR" BEHIND)


MORAL:do not shame of your name even ur name is "BUKIT","GUNUNG","PROTON SAGA" or else.bangga la.mana ada orang lain ada nama seunik anda.bukan???


trivia
1)instead of SAZWAN SAHAR OR WAN,people around keep calling me Che Wan(even they are not mpp..good la.keep calling it too).bahana MINDS la ni....

2)i saw my name on my friends HP,and my name is written SAZWAN SAHAR.i asked why?she answered (she?),she likes my name.teruskan menyukai namaku ya.dan orangnya juga =)

3)WAN SARAWAK untuk membezakan terlalu banyak wan dalam kelas.


thanks for reading
wit luv,
sazwan sahar

No comments:

Post a Comment