Thursday, July 16, 2009

pengajaran:hidup itu privasi!


assalamualaikum.

ya,saya "bet" post bersiri saya adalah the hottest post dalam sejarah blog ini sehingga tarikh ini.jumlah komen paling tinggi setakat ini yeah.so you see anything?i leave writing for few days and waiting for peoples reaction.thanks for you-people comments!!!! apa yang dapat anda lihat?
saya dapat simpulkan: semua pengomen sukakan dan sangat sangat mahu privasi dalam hidup mereka dan saya pasti di luar lagi banyak yang mahukan privasi dalam hidup.

WHY YOU HAVE TO GOT YOUR OWN PRIVACY?
jawapan saya: i dont want my life to be cheap.adakah menjadi satu keperluan untuk anda ambil tahu yang saya tersekat bas di R&R Temerloh bersama seorang junior perempuan?adakah menjadi satu keperluan untuk anda ambil tahu dengan siapa saya duduk bersama di khalayak ramai? adakah satu kampus atau satu malaysia perlu dihebahkan dengan point point tertentu dalam hidup saya? adakah penting untuk anda mabil tahu dengan siapa saya berhubungan?saya rasa saya tak ganggu hidup anda bukan? anda tak cedera bukan? dan saya tidak mengancam nyawa ibu dan bapa anda bukan? tapi,ANDA SANGAT SANGAT MENGANCAM KEHIDUPAN SAYA.saya kurang selesa untuk mengaitkan dengan POST apa yang saya pegang sekarang.but,i do have to got trust! kalau saya tunjuk sendiri,that's my business! pada saya,kisah hidup tak perlu dihebahkan sampai semua orang perlu tahu kan? ulang suara,THAT IS MY BUSINESS!!!! takkan sampai bulu kaki orang lain ada berapa pun nak kena hebahkan bukan? tulisan saya bukan untuk hidup saya sahaja,tapi untuk kehidupan orang lain juga.beware.

KENAPA JANGAN BUAT???!!!
anda patut sedar yang kefahaman orang is not in one colour,it's various! i got white thinking,my friends got green,red AND YOUR'S BLUE!consider this reason,mungkin tak terjadi pada saya,but consider others.WHY:

1.YOU MIGHT CAUSE A BREAK UP!(tak merujuk pada saya pasal saya takda awek).kesian tau,orang dah bertaun taun berkapel,dengar cite macam tu,boleh gaduh besar tau.remember!internet!worldwide! my couple kat UK pun leh tahu tau (contoh)
2.YOU MIGHT CAUSE WRONG PERCEPTION.phrase SPENT NITE! wah!tak bleyh blah! spent nite? R&R or hotel room?did you think people might think that!?
3.WE ARE ADULTS AND U ARE NOT OUR MUMMY! we are adults,we can think,we can handle it, no need u to take care SERIOUSLY like my mummy!my mummy only bising because i was left by the bus tau,not being wit girls,bcoz,SHE KNOWS HIS SON!ok?don't go beyond the limit!

itu fakta.dan anda boleh fikir sendiri yang selanjutnya.so the lesson is,life is privacy,don't put ur hand together!kasihani kami! saya tak mahu dan tak perlu kisah hidup dihebahkan,dan saya harap,WHEN I'M DEAD,THE STORY OF MY DEATH WILL NOT BEING PUBLICIZE LIKE JACKO'S!
think wisely,KAMU MAHASISWA!

sekian,THANK U VERY GOOD!

P/S: DON'T U THINK OF REQUESTING APOLOGIZE?NOT ME,MY MATE?if u dont "feel" anything,something wrong wit ur kidney,lungs and HEART.

2 comments:

  1. I never thought you will post this kind of post after that (the long comment) because...

    Did you already feel rumours surrounded you? Herm, mencapap kan?

    Wan, the good thing is, you stood up for yourself. That is preeetttyyy awesome. Good.

    xoxo
    aams

    ReplyDelete
  2. adalah betul ape yang diperkatakan..aik..UK??

    ReplyDelete