Thursday, July 9, 2009

GRIDIRON GANG


once i watched GRIDIRON GANG



saya baru habis menonton GRIDIRON.sport based story.yang saya boleh klasifikasikan sebagai cerita terbaik,memotivasikan manusia selepas remember the titans.kali ini,study case,karater di dalamnya lebih radikal.they are jailed people.the story started up dengan roger weathers.get killed in drive by by the gang 95'S.is the cousin of wiley weathers(some like).fakta yang disebut:75% daripada lepasan tahanan yang dikeluarkan dari KILPATRICK(name of the jail).....RETURN BACK THERE! bagi saya,YOU GO BEYOND 50%YOU FAIL! jadi ada apa dengan figure 75%? its proven FAIL. dan,watak Sean Porter dalam cerita dengan pelan mengubah keadaan,melalui American Football.

by sean patrick regarding the football plan:THEN LETS TRY THE IMPOSSIBLE,BECAUSE THE POSSIBLE JUST AIN'T WORKING.

sean porter work hard.you know how it feels to make a big rock cracks.perkembangan cerita bagi saya sangat tegang,tight!if u be in the situation, u might be down, as what happened when YOUR INTERNATIONAL VISIT WAS FAILED.(even,the failure is so "micro".think!)

dengan keadaan yang bagaimana anda akan membangunkan sebuah pasukan yang di dalamnya ada orang orang dengan karakter di bawah:

1.dua orang daripada kumpulan konsi gelap yang opposite.

2.karakter dengan rekod jenayah

3.some of them,let down by their own family.(its hurt when ur family hate u,more than ur GIRLFRIEND hate u)

they lose thier first game.38 to nothing.but then won 8 games in a row.

the last result then.....



24 ARE GOING TO SCHOOLS
3 ARE WORKING FULL TIME JOBS

ONLY 5 ARE BACK IN JAIL



dan setelah perjalanan yang panjang:THEY ARE WINNERS!



MORAL OF THE STORY:WHY SHOULD U CRY WHEN U KNOW U WILL GAIN MORE?

BY JUNIOR PALAITA(ONE OF THE CHARACTER):I HATE TO BE A LOSER.COACH,I WANNA SHOW PEOPLE I CAN PLAY,I CAN DO SOMETHING WITH MY LIFE.I WANNA MAKE MY SON PROUD....



dan GRIDIRON ialah sebuah kisah benar.....



yeap.once u dead,ur dead.saya pernah merasa mati seketika.masa tu dalam bulan mac dan saya merasa sangat mati.mati sepanjang mac.and i was working on my agenda.my I.V.saya share tapi tak semua faham.setelah saya menyedari sesuatu.saya rasa keadaan tersangat "fuck"!which,buat saya down.i suffer a month.i didnt go to office.i burden my study,i lose my time,i've waste a lot of money.i lost attention,and i did not speak to everybody,and i lost my potential.i was really down.i lose everything i own at the first step since i hold the "post".i was a hater!and i was giving up at 31st april.i was free...

tapi saya terfikir.....saya dah bazirkan banyak masa dan banyak perkara yang sepatutnya MILIK saya,yang mana dah boleh buat saya million of steps ahead,sekarang pada masa saya ,menulis artikel ini.patutkah saya give up,dan bazirkan semuanya.tapi,seperti yang saya kata,once ur dead,ur dead meat! nak bangun memang susah.ada individu yang pujuk saya untuk kerjakan kembali,but i refuse sebab saya tak nak rasa mati yang saya lalu sebelumnya.real hurts!but,anything,anyhow i should make it on and move........and now it moves again and on.......and will always on!hidup tak selalu senang dan tak selalu indah dengan kejayaan bukan?so anything happens,face it.kerjakan selagi boleh.JADI KATAK YANG PEKAK!

sekarang projek saya berjalan semula,dan ADA ROHNYA sendiri bagi saya.dan akan terus hidup.sata tak akan biarkan mati lagi pada kali ni.saya tak nak melalui keadaan yang sama saya pernah lalu yang mana rasa,umph!fuck!!!!!kali ini,saya hanya berpegang pada satu,SELF BELIEF,yang saya dapat lepas saya bangun balik,dapatan dalam proses 2 bulan lepas. apa apa pun yang jadi,I WILL FLY ON TIME!and,if i miss it this time,I GOING TO REALLY GIVE MYSELF A FUCK THIS TIME!



MORAL:



U ARE ALREADY A LOSER 5 YEARS BACK,DO U WANNA REPEAT IT AGAIN NOW?



with luv all over the fucking hate



achmad shazwan

No comments:

Post a Comment