Thursday, July 2, 2009

unforgiven


assalamualaikum(tak jawab dalam hati dose)

mengenang balik hidup dalam masa masa lepas,buat say sangat sangat rasa rugi yang amat sangat.kalau lah ada pintu yang boleh balik ke mase lepas yang keluar dari poket doraemon,pintu suka hati ke,kereta back to the future ka,apa ka,kan best. saya janji,saya akan betulkan balik apa apa kesilapan saya dalam masa tu.but thanks to god for giving me the past times.sangat sangat menjadikan saya HIDUP hari ini.tapi HIDUP dengan LOMPONG LOMPONG,masih.saya mulakan dengan cerita saya di sekolah rendah


SEKOLAH KEBANGSAAN KELAPA SAWIT NO.3

nama sekolah yang agak,pfftt.....tak terkata.yang pasti akan ada antara anda yang tertanya tanya:KENAPA NAMA SEKOLAH MACAM TU?? JAWAPAN SAYA:dah begitu kejadiannya,nak buat macam mana.saya melalui zaman sekolah rendah dengan cemerlang tahap cipan...agak membanggakan parents coz,start darjah satu bawak ke darjah enam,nombor satu dalam kelas memang tak miss.yang paling best,record dalam darjah satu,score 100% untuk semua subjek.hnss..hnsss...kontrol lubang idung bawak balik report card ke rumah tunjuk ngan mak ayah.mak ayah macam dah tau,tak cakap banyak.rasanya,record tu yang buat mak ayah sayang lebih pada saya.guess.hahaha.mungkin saya tak melalui pengalaman macam orang lain yang takut nak tunjuk report card kat mak ayah coz untuk sesetengah subjek,english dan maths especially yang mana guru kelas tulis ngan pen merah,saya ada pada tahap selesa.saya tak pernah lalu semua tu.tak pernah kena rotan atau kena piat telinga,atas reason yang sebegitu.thank god.


penyesalan saya yang pertama:saya tak menikmati zaman kanak kanak saya dengan puasnya.maybe sebab keadaan sekitar yang memboringkan.tinggal dalam estet kelapa sawit,yang saya lebih prefer untuk dok umah kat bandar.meang boring.saya hanya menghadap buku,tv,radio,catridge video game(hahaha).but memang boring.dan oh ya,saya dibesarkan semasa zaman counter strike,tapi saya tak sentuh pun semua game tu.kurang interested.thats why,dah tua tua ni saya tak main game computer game.

saya habiskan zaman sekolah rendah saya dengan UPSR dapat 5A.dan dapat tawaran ke sm SAINS MIRI.tak mohon pun.kot kot cikgu yang mohonkan kot.tah tak ingat.saya ingat lagi apa ayah cakap kat saya.dengan eksyennya ayah cakap:AYAH MEMANG TAU KO DAPAT 5A.keh keh keh.hadiah ayah pada saya:SEBATANG PEN PARKER.masih saya simpan lagi sampai skang and i did not beg for more.cukuplah tu dapat hepikan mak ayah.


SEKOLAH MENENGAH SAINS MIRI

dapat masuk sekolah asrama penuh.bukan main hepi.mak ayah tak sabar bak hantar masuk sekolah asrama penuh.at first,saya memang tertarik dengan cara hidup di sekolah.penuh berdisiplin.and menjalinkan hubungan (cinta?hahahahaha) pertama dengan budak kelas sebelah(which tersangkut kat saya,yang pada mulanya,nak tolong kawan tackle punya pasal,leh dapat kat saya.adoyai.dunia dunia....) DYG CASANDRA(if u read this,do contact me back.muahaha)pas tu pindah sekolah senyap senyap.(dunia gelap sekejap).kisah budak budak.biase le =)few months later,saya menjalankan kehidupan di sekolah denganlah perasaan yang tak best nya.whick i felt really dark.i don't like very much!!!!!boleh kata bersekolah dengan keadaan yang sangat sangat terpaksa.which,i requested to transfer,but my parents do not allow me.warghhhh!!!!!!!!!!!!!!!.i beg beg beg.and at last,saya akur.


penyesalan saya yang ke 2:melalui zaman zaman gelap di sekolah menengah.anda kena rasa sendiri apa rasanya sekolah secara terpaksa.i agree,kehidupan di sekolah banyak ENGINEERKAN SAZWAN SAHAR to what he is today.but saya fikir fikir balik:

1)KALAU SAYA SEKOLAH DI TEMPAT YANG SAYA SUKA,MACAM MANA KEADAAN SAYA PADA MASA ITU?

2)MACAM MANA KEADAAN SAYA SEKARANG?

3)APA PENCAPAIAN YANG SAYA CAPAI PADA MASA ITU?

4)DI MANA SAYA STUDY SEKARANG?ADAKAH DI UMP ATAU DI UNITED KINGDOM,TEMPAT KEGEMARAN SAYA UNTUK ENGINEERING,ATAU JAPAN,ATAU GERMAN,OR ELSE?(bukan nak kata UMP tak bagus yeah!)

5)APA KUALITI YANG SAYA ADA SEKARANG?

6)DAN BANYAK LAGI PERKARA YANG TAK TERCATAT.....


saya fikir fikir balik,kenapa saya tak bertegas untuk pindah dalam masa tu....sayangnya,saya dah bazirkan masa saya sebanyak 5 tahun yang bersamaan dengan 1825 hari,bersamaan pulak dengan 43800 jam,masa yang cukup untuk jadikan saya sebagai manusia yang sangat sangat KUKUH hari ni(dan maybe saya dah boleh ada steady girlfriend sekarang ni.hahaha.serius ni.hahaha).sigh sigh sigh.betap ruginya saya.


UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG

ini tempat yang saya paling suka.kita abaikan UK,JAPAN ,GERMAN OR ELSE yang ada di atas.picisan!saya masuk ke sini,sebagai the one and only borneo in the class,which saya tak pernah sampai ke tanah malaya.saya banyak belajar macam mana nak jadi MANUSIA YANG MANUSIA DAN HIDUP.walaupun ada pertengkaran dengan mak saya samaada nak masuk ke sini atau tidak.berkat pilihan mak.saya 60% 40% masa tu.(60 nak,40 tanak).ur choice is the best mak.but saya still satu penyesalan

penyesalan saya yang ketiga: sebelum saya "sampai kepada saya yang hari ini", i was blur.saya tak tau saya nak buat apa.saya ingin nak aktif,tapi tak tau caranya macam mana dan saya sangat sangat pemalu pada masa tu.hish!!!!! saya dah rugi setengah tahun nak build up.but saya merangkak sikit sikit pada masa tu dan saya merangkak dengan bebas PROXY.full stop.(kita akan bercerita banyak pasal UMP)


perkara perkara yang saya akan buat kalau doraemon ada di sebelah saya atau profesor dalam B2TF dan mereka kasi saya gunakan device yang boleh putar balik masa:


1)saya nak balik ke zaman kanak kanak saya dan manfaatkan betul betul.nak main sepuas puasnya,ada playstation(kalu zaman tu catridge SEGA.tak kesah,dah dapat no satu tetiap sem,mak ayah reward la sket),berkawan seramai ramainya.yippie!

2)balik ke zaman sekolah menengah yang gelap.menerangkannya semula,dengan moral:KELUAR DARI TEMPAT YANG ANDA TAK SUKA,TEGAS DENGAN PILIHAN SENDIRI DAN YAKIN YANG KEPUTUSAN ANDA ITU BETUL.make a lot of friends,terbuka,lebih berani nak ke depan and stadi betul betul supaya dapat 10A1 dan dapat belajar sampai UK atau JAPAN atau GERMAN atau tempat tempat lain yang sewaktu dengannya.

3)balik semula ke semester satu pengajian dan rajin bukak memo,tengok peluang untuk berjawatan dan beraktiviti.tanak malu malu dah.cukup.tak banyak kecacatan di UMP.cuma lompang yang satu itu sahaja.


CUKUP!perkara perkara yang saya fikirkan tu dah cukup untuk buat perubahan besar dalam hidup saya hari ni.tapi harapan tinggal harapan shj.maybe.tapi siapa tau ada miracle kan???


thats why,saya sentiasa tercari cari apa benda yang saya boleh buat,dengan cara apa saya boleh buat miracle,dengan cara apa yang saya boleh memberi.pengalaman masa lepas buat saya sayang sangat sangat dengan usia muda saya.SAYA AKAN BUAT,DAN SAYA DAH BUAT BEBERAPA,TAPI TAK CUKUP MIRACLE LAGI.moga Allah izinkan.amin.


beberapa impian saya

1)kalau saya pandai main gitar,saya dah buat band

2)kalau saya ada percussion,saya dah ada satu group percussion

3)kalau saya ada camera DSLR,saya dah jadi amatur photographer sekarang.

4)kalau saya dah mampu,saya dah kawen skarang.hahahahahaha.serius ni.hahahahahaha.


the end.thanks for reading......

No comments:

Post a Comment